close
تبلیغات در تدبیربلاگ
تبادل بازدید
بازی هاGames
برنامه هاApplications
گرافیکGraphic
آمار
Statistics
آمار مطالب
کل مطالب : 65
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدید
بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 7
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 9
آي پي ديروز : 8
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 481
بازدید سال : 1221
بازدید کلی : 1221
اطلاعات شما
آی پی : 54.237.183.249
مرورگر : ناشناس
سیستم عامل : ناشناس
امروز : شنبه 5 مهر 1399
میزکار
Panel
ورود کاربران
نام کاربري :
کلمه رمز :


عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
مطالب پربازدید
Favorite Posts
تبادل لینک هوشمند
Auto Link
عنوان لينك
توضيحات :
آدرس لينك
كد امنيتي
جستجو
Search
آرشیو
Archive
خبرنامه
NewsLetter
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
مطالب تصادفی
Suggest Posts
چت باکس
Chat

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
اختصاصی لاغری و تناسب اندام با ورزش یا رژیم؟

ورزش یا رژیم ؟

این معمولا اولین سوالی است که هر فردی هنگام تصمیم گیری برای تناسب اندام و سلامت روحی و فیزیکی خویش، از خود میپرسد. اما واقعا کدام یک مناسب و موثرتر است؟ در این مقاله به مقایسه ی مزایا و معایب رژیم و ورزش و تاثیر هر کدام بر لاغری و سلامتی خواهیم پرداخت. پس اگر داشتن اندامی ورزیده و بدنی سالم برای شما نیز اهمیت دارد این مقاله با نتیجه گیری کامل در انتهای آن در اختیار شماست. ورزش یا رژیم؟

رژیم


اولین تصویری که پس از شنیدن این کلمه به ذهن مردم خطور می کند گرسنگی طولانی مدت و طعم سبزیجات است. اما رژیم غذایی کامل واقعاً شامل چه مواردی است؟

اول از همه ، شما باید بدانید که رژیم گرفتن به معنای محدود کردن خود و حذف وعده های غذایی از زندگی روزمره نیست ، بلکه به معنای استفاده از مواد و ترکیبات مناسب بدن است که بیشترین سود را از بدن می برد. ، و البته از بین بردن موادی که بدن به آنها نیازی ندارد و فقط انرژی اضافی برای آن هستند ، که در نهایت با جمع شدن این انرژی اضافی منجر به چاقی و بیماری های مختلف می شود.

اما بدن ما دقیقاً به چه چیزهایی نیاز دارد؟

برای پاسخ به این سوال ، باید هرم غذایی را بررسی کنیم. این هرم از 5 گروه غذایی اصلی تشکیل شده است که کمترین میزان آن مربوط به موادی است که بدن ما روزانه به آنها نیاز دارد و مصرف آنها ضروری است و بالاترین سطح آن مربوط به موادی است که نیازی به مصرف آنها نداریم و حتی بهتر است بزرگسالان برای حفظ سلامتی خود کمتر از آنها استفاده کنند. طبق هرم غذایی ، یک رژیم غذایی سالم شامل انواع میوه ها و سبزیجات با رنگ های مختلف ، غلات کامل و نشاسته ، چربی های خوب و پروتئین کافی است.

لازم به ذکر است که این هرم بسته به بیماری ها ، سن ، بارداری و سایر شرایط ممکن است متفاوت باشد.

فواید رژیم


داشتن یک رژیم غذایی سالم برای افرادی که به هر میزان مشغله و درگیری دارند امکان پذیر است زیرا نیازی به پیاده روی طولانی و عرق ندارند و به طور کلی پول و وقت ندارند. علاوه بر تأثیر در کاهش وزن و تناسب اندام ، به سلامت روانی بدن نیز کمک می کند. مثلا:

خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید: در یک مطالعه مستقل از سال 2014 ، محققان دریافتند که رژیم غذایی غنی از میوه ها خطر سرطان های دستگاه گوارش فوقانی را کاهش می دهد. آنها همچنین دریافتند که یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات ، میوه ها و فیبر خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد و یک رژیم غذایی با فیبر بالا خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد.
مدیریت دیابت: رژیم غذایی سالم می تواند به فرد دیابتی کمک کند.
سلامت قلب و پیشگیری از سکته مغزی: طبق تحقیقات بنیاد قلب و سکته مغزی کانادا ، تغییر سبک زندگی - مانند تغذیه سالم - می تواند تا 80٪ از نارسایی قلبی و موارد سکته مغزی جلوگیری کند.

معایب رژیم


راه حل کوتاه مدت: این یک واقعیت تأسف آور است که بیشتر افرادی که از طریق رژیم های لاغری لاغر می شوند کم و بیش وزن می گیرند.
خطرات بهداشتی: طبق تحقیقات انجمن ملی اختلالات خوردن ، خطراتی مانند افزایش خطر بیماری های قلبی ، پوکی استخوان ، شکستگی استخوان ، استرس و کاهش متابولیسم می تواند در نتیجه رژیم غذایی ایجاد شود.
قضاوت و انتخاب ورزش یا رژیم غذایی خیلی زود است ، چه رسد به این که در مورد جوانب مثبت و منفی ورزش بخوانید.

فواید ورزش


انواع مختلفی از فعالیت های بدنی وجود دارد ، از جمله شنا ، دویدن ، کوهنوردی و بدن سازی.

نشان داده شده است که از نظر جسمی و ذهنی فعال بودن فواید زیادی برای سلامتی دارد. حتی ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر زندگی کنید ، همراه با تأثیر آن بر تناسب اندام. در اینجا برخی از مزایای دیگر وجود دارد.

خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش دهید: نشان داده شده است که ورزش منظم باعث بهبود حساسیت به انسولین ، تناسب قلب و عروق و بدن می شود ، همچنین فشار خون و سطح چربی خون را کاهش می دهد.
کمک به سلامت روان و حافظه: ثابت شده است که ورزش باعث تحریک رشد هیپوکامپ (بخشی از مغز که برای حافظه و یادگیری بسیار مهم است) و همچنین جریان خون و اکسیژن مغز شما را افزایش می دهد.

معایب ورزش


هر فعالیت علاوه بر فوایدی که دارد ، معایبی نیز دارد. بعلاوه ، همیشه از افراط در اعمال و تصمیمات خود پرهیز کنید. یکی از مهمترین معایب ورزش ، ورزش یا اعتیاد به ورزش است که دارای اشکالاتی نیز می باشد.

ورزش منظم باعث تولید اندورفین در بدن ، هورمون های ترشح شده از غده هیپوفیز برای جلوگیری از درد ، کاهش اضطراب و ایجاد شادی می شود. اما اندورفین از نظر شیمیایی شبیه مورفین است ، بنابراین برای بسیاری از افراد ، ورزش اجباری می تواند از نظر روانشناسی اعتیاد آور باشد.

نتیجه


در آخر توجه داشته باشید که برای داشتن اندامی سالم و متناسب ، باید انرژی ورودی و خروجی به بدن را کنترل کنید.

انرژی ورودی انرژی است که از طریق تغذیه به شما می رسد ، اینجاست که اهمیت یک رژیم غذایی معقول و سالم آشکار می شود. رژیم غذایی که ستون تناسب اندام و سلامتی است. اما ستون دوم چیست؟

دوشنبه هفدهم شهریور هزار و سیصد و نود و نه - 20:40 نویسنده : 38 بازدید نظرات(0)
مطالب مرتبط
Related Posts
بخش نظرات این مطلب
Post Comments
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نظر شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده سايت نمایش داده خواهد شد.

نام شما :
پست الكترونيك :
سایت / وبلاگ :
نظر شما :
شکلک :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نحوه ارسال :
کد امنیتی :