close
تبلیغات در تدبیربلاگ
تبادل بازدید
بازی هاGames
برنامه هاApplications
گرافیکGraphic
آمار
Statistics
آمار مطالب
کل مطالب : 65
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدید
بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 7
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 9
آي پي ديروز : 8
بازدید هفته : 93
بازدید ماه : 487
بازدید سال : 1227
بازدید کلی : 1227
اطلاعات شما
آی پی : 54.237.183.249
مرورگر : ناشناس
سیستم عامل : ناشناس
امروز : شنبه 5 مهر 1399
میزکار
Panel
ورود کاربران
نام کاربري :
کلمه رمز :


عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
مطالب پربازدید
Favorite Posts
تبادل لینک هوشمند
Auto Link
عنوان لينك
توضيحات :
آدرس لينك
كد امنيتي
جستجو
Search
آرشیو
Archive
خبرنامه
NewsLetter
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
مطالب تصادفی
Suggest Posts
چت باکس
Chat

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
اختصاصی در زمان آلودگی هوا چه بخوریم؟

آلودگی هوا یکی از مشکلات زندگی مدرن و صنعتی است. مردم کشورهای در حال توسعه بیشتر در معرض هوای آلوده قرار دارند. در این مقاله ، مختصراً به آلودگی هوا و برخی راهکارهای مقابله با عوارض آن خواهیم پرداخت.

وجود هرگونه ذره غیرمعمول که در هوا آویزان است ، می تواند مشکلاتی را در عملکرد طبیعی اندام های بدن ایجاد کند ، که به آنها ذرات سم حیوانات در هوا گفته می شود. با توجه به داده های مو ، از اثرات اصلی این سموم یا آلودگی هوا بر روی بدن می توان به استنشاق ، قلب و عروق ، چشم ، پوست ، اعصاب ، خون ، سیستم ایمنی و سیستم تولید مثل بدن اشاره کرد.

تأثیر آلودگی هوا بر سلامتی


هوای آلوده می تواند بر سلامت همه افراد از جمله سالمندان ، افراد جوان ، بیمار یا افراد سالم تأثیر بگذارد. مشکلات تنفسی بیشتر اثرات آن آلودگی هوا است. علاوه بر مشکلات تنفسی ، بسته به عوامل خاص ، ممکن است شرایط و بیماریهای دیگری نیز رخ دهد.

در حقیقت ، خطر بالقوه و جدی که ممکن است آلودگی هوا برای فرد ایجاد کند ، مربوط به وضعیت بهداشتی فعلی فرد ، الگوی آلاینده ها ، غلظت و مدت زمان قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا است.

آلودگی بیش از حد هوا می تواند بلافاصله باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت افراد شود که موارد زیر را شامل می شود:

تشدید بیماریهای قلبی عروقی و تنفسی

- فشار زیاد به قلب و ریه ها. در حقیقت ، قلب و ریه ها باید سخت تر کار کنند تا اکسیژن کافی دریافت کنند.

آسیب به سلولهای دستگاه تنفسی

لازم به ذکر است که طولانی مدت قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا می تواند خطرات جدی تر و مداوم مانند:

روند پیری ریه ها را تسریع کنید

از دست دادن ظرفیت ریه و کاهش عملکرد ریه و تأثیر منفی بر روی آن

- شیوع بیماری هایی مانند آسم ، برونشیت ، آمفیزم را افزایش داده و خطر سرطان را نیز افزایش می دهد

- طول عمر کوتاه تر است

برخی از مردم بیشتر از سایرین در معرض مشکلات آلودگی هوا قرار دارند و با خطرات جدی تری مواجه هستند مانند:

- افرادی که بیماری قلبی ، بیماری عروق کرونر یا نارسایی احتقانی قلب دارند.

مبتلایان به بیماری ریه مانند آسم ، آمفیزم یا بیماری انسداد مزمن ریوی.

- زنان حامله
- کسانی که در خارج از منزل کار می کنند.

- افراد مسن

- کودکان زیر 14 سال

- ورزشکارانی که در فضای بیرون ورزش می کنند.

به این ترتیب ممکن است افراد این تیم در برابر آلودگی کم هوا آسیب پذیر باشند و یا ممکن است صدمات شدیدتری نسبت به افرادی که در این گروه نیستند متحمل شوند.

چه عواملی باعث آلودگی هوا می شود؟


بیشتر افراد درگیر آلودگی هوا ناشی از مصرف و سوزاندن انرژی هستند. سوختن سوخت های فسیلی باعث انتشار گازها و مواد شیمیایی در هوا می شود. گفتنی است ، مصرف انرژی نه تنها باعث آلودگی هوا می شود ، بلکه چرخه مصرف انرژی و انتشار گازها و مواد شیمیایی را نیز موجب ارتقاء و تشدید آلودگی می کند. اتومبیل ، موتور سیکلت ، کارخانه و فعالیتهای صنعتی و موارد مشابه بیشترین سهم در آلودگی هوا را دارند. آلودگی هوا از دی اکسید کربن و متان نیز باعث افزایش دمای زمین می شود.

غذاهای مؤثر در هوای کثیف

1 - روغن زیتون

ویتامین E موجود در جو دوسر باعث بهبود عملکرد ریه ها می شود. همچنین اسیدهای چرب موجود در روغن زیتون در کاهش التهاب مؤثر هستند. مناسب ترین راه برای مصرف روغن زیتون به منظور به دست آوردن حداکثر فواید آن ، استفاده از آن در سالادها است ، زیرا استفاده از روغن زیتون برای پخت و پز و گرم کردن آن می تواند باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در آن و برخی از فواید آن برای سلامتی مناسب شود. بردن.

2 - بذر کتان

دانه کتان حاوی مقادیر زیادی فیتواستروژن ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. فیتواستروژن ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که به کاهش علائم آسم و سایر واکنش های آلرژیک کمک می کنند.

3 - گوجه فرنگی

افرادی که در معرض آلودگی هوا هستند بهتر است از گوجه فرنگی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که بدن را در برابر بیماری های تنفسی محافظت می کند.

4 - کلم بروکلی

یک مطالعه نشان داد افرادی که از کلم بروکلی سموم دفع می کنند که مربوط به آلاینده های لایه ازن و ذرات بیشتر از سایرین هستند. این به دلیل وجود سولفورافان ، یک ترکیب ضد سرطانی است که در کلم بروکلی یافت می شود.

در صورت درخواست ، دانشمندان به دو شرکت در این مطالعه دو مدل نوشیدنی را برای مصرف دادند. نوشیدنی مجموعه اولیه شامل آب ، آب لیمو ، آناناس و پودر جوانه کلم بروکلی و نوشیدنی مجموعه دوم به جز پودر جوانه کلم بروکلی بود. در پایان مشخص شد گروهی که آب میوه را با پودر جوانه کلم بروکلی می خورند ، تعداد بیشتری سرطان زا با نام بنزن و ماده مضر برای ریه ها به نام آکرولئین دفع می کنند.

5 - آووکادو و اسفناج

دانشکده تحقیقات محیط زیست کینگ لندن تحقیقاتی را انجام داد تا دریابید که چگونه ویتامین E برای کاهش اثرات آلودگی هوا بر ریه ها کار می کند. طبق این مطالعه ، خوردن غذاهای پر ویتامین E ، مانند آووکادو و اسفناج ، می تواند در خواب در مورد عوارض و عوارض جانبی آلاینده ها به شما کمک کند.

جمعه بیست و چهارم مرداد هزار و سیصد و نود و نه - 18:59 نویسنده : 44 بازدید نظرات(0)
مطالب مرتبط
Related Posts
بخش نظرات این مطلب
Post Comments
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نظر شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده سايت نمایش داده خواهد شد.

نام شما :
پست الكترونيك :
سایت / وبلاگ :
نظر شما :
شکلک :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نحوه ارسال :
کد امنیتی :