close
تبلیغات در تدبیربلاگ
آگهی صنعتی
بازی هاGames
برنامه هاApplications
گرافیکGraphic
آمار
Statistics
آمار مطالب
کل مطالب : 22
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0
آمار بازدید
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 3
ورودی امروز گوگل : 0
ورودی گوگل دیروز : 0
آي پي امروز : 2
آي پي ديروز : 5
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 117
بازدید سال : 144
بازدید کلی : 144
اطلاعات شما
آی پی : 34.204.193.85
مرورگر : ناشناس
سیستم عامل : ناشناس
امروز : چهارشنبه 7 خرداد 1399
میزکار
Panel
ورود کاربران
نام کاربري :
کلمه رمز :


عضويت سريع
نام کاربري :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ايميل :
نام اصلي :
کد امنيتي :
مطالب پربازدید
Favorite Posts
تبادل لینک هوشمند
Auto Link
عنوان لينك
توضيحات :
آدرس لينك
كد امنيتي
جستجو
Search
آرشیو
Archive
خبرنامه
NewsLetter
براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
مطالب تصادفی
Suggest Posts
چت باکس
Chat

نام :
وب :
پیام :
2+3=:
 
(Refresh)
اختصاصی روش ذخیره سازی گاز می تواند به وسایل نقلیه انرژی پاک نسل بعدی کمک کند

یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی دانشگاه نورث وسترن ، مواد جدیدی با تخلخل فوق العاده بالا و مساحت سطح برای ذخیره سازی هیدروژن و متان را برای وسایل نقلیه سلولی سوخت طراحی و ساخته است. این گازها گزینه های جذاب انرژی پاک برای سوخت های فسیلی تولید دی اکسید کربن هستند.

مواد طراح ، نوعی چارچوب فلزی آلی (MOF) ، می توانند هیدروژن و متان را به میزان قابل توجهی بیشتر از مواد جاذب معمولی در فشارهای بسیار امن تر و با هزینه های بسیار پایین تر ذخیره کنند.

روش ذخیره سازی بهتر پردازنده برای هیدروژن

عمر K. فره ، رهبر این تحقیق ، گفت: "ما یک روش ذخیره سازی بهتر پردازنده برای هیدروژن و گاز متان را برای وسایل نقلیه با انرژی پاک نسل بعدی ایجاد کرده ایم." "برای این کار ، ما از اصول شیمیایی برای طراحی مواد متخلخل با چیدمان اتمی دقیق استفاده کردیم ، در نتیجه به تخلخل فوقانی می رسیم."

جاذب ها مواد جامد متخلخل هستند که مولکول های مایع یا گازی را به سطح آنها وصل می کنند. به لطف منافذ نانوسکوپی ، نمونه ای یک گرم از مواد شمال غربی (با حجم شش M&M) دارای مساحتی است که 1.3 زمین فوتبال را در بر می گیرد.

فره گفت ، مواد جدید همچنین می تواند دستیابی به موفقیت در صنعت ذخیره سازی بنزین داشته باشد ، زیرا بسیاری از صنایع و برنامه ها نیاز به استفاده از گازهای فشرده شده مانند اکسیژن ، هیدروژن ، متان و سایر موارد دارند.

فره استادیار شیمی در کالج هنر و علوم وینبرگ است. وی همچنین عضو موسسه بین المللی فناوری نانو در شمال غربی است.

این مطالعه ، ترکیب آزمایش و شبیه سازی مولکولی ، در تاریخ 17 آوریل توسط مجله Science منتشر خواهد شد.

فره نویسنده پیشرو و متناظر است. ژیجی چن ، همکار فوق دکترا در گروه فره ، نویسنده همزمان است. پنگاهو لی ، همکار فوق لیسانس در آزمایشگاه سر فریزر استودارت ، هیئت امنای استاد شیمی شیمی در شمال غربی ، همچنین نویسنده مشترک است. استوددارت نویسنده روی کاغذ است

MOF های فوق العاده ، به نام NU-1501 ، از مولکول های آلی و یون های فلزی یا خوشه هایی ساخته شده اند که خود را برای تشکیل چارچوب های متخلخل چند بعدی ، بسیار کریستالی و متخلخل ساخته می شوند. فره گفت ، برای تصویربرداری از ساختار یک MOF ، مجموعه ای از Tinkertoys را در نظر می گیرد که در آن یون های فلزی یا خوشه ها گره های دایره ای یا مربعی هستند و مولکول های آلی میله هایی هستند که گره ها را در هم نگه دارند.

وسایل نقلیه با هیدروژن و متان در حال حاضر برای کارکردن به فشار زیاد نیاز دارند. فشار مخزن هیدروژن 300 برابر بیشتر از فشار موجود در لاستیکهای اتومبیل است. به دلیل چگالی کم هیدروژن ، انجام این فشار گران است و همچنین می تواند ناامن باشد زیرا گاز بسیار قابل اشتعال است.

تولید مواد جاذب جدید که می توانند وسایل نقلیه هیدروژن و متان را در فشارهای بسیار کمتری ذخیره کنند ، می تواند دانشمندان و مهندسان را برای دستیابی به اهداف وزارت انرژی ایالات متحده برای دستیابی به نسل بعدی خودروهای انرژی پاک دستیابی کند.

برای رسیدن به این اهداف ، هم اندازه و هم وزن مخزن سوخت پردازنده باید بهینه سازی شود. مواد بسیار متخلخل در این تحقیق ، ظرفیتهای قابل حمل حجمی و متان (جرم) از نظر حجم هیدروژن و متان را متعادل می کنند و محققان را یک قدم به دستیابی به این اهداف نزدیک می کند.

فره گفت: "ما می توانیم مقادیر عظیمی از هیدروژن و متان را در منافذ MOF ذخیره کنیم و آنها را با فشارهای پایین تر از حد مورد نیاز برای وسایل نقلیه فعلی سوخت سوز ، به موتور خودرو تحویل دهیم."

محققان شمال غربی ایده MOF های خود را درک کردند و با همکاری مدل سازان محاسباتی در مدرسه معادن کلرادو ، تأیید کردند که این کلاس از مواد بسیار جذاب است. فره و تیمش سپس مواد را طراحی ، ترکیب و توصیف کردند. آنها همچنین با دانشمندان موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) برای انجام آزمایشات جذب فشار گاز بالا همکاری کردند.

جمعه پنجم اردیبهشت هزار و سیصد و نود و نه - 13:30 نویسنده : 11 بازدید نظرات(0)
مطالب مرتبط
Related Posts
بخش نظرات این مطلب
Post Comments
برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
نظر شما در مورد این مطلب پس از تایید نویسنده سايت نمایش داده خواهد شد.

نام شما :
پست الكترونيك :
سایت / وبلاگ :
نظر شما :
شکلک :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نحوه ارسال :
کد امنیتی :